2008. december 3., szerda

Babaruhák, kellékek, ajándékok, sómegvonás

Összevont bejegyzés következik az elmúlt napok eseményeiről. Jelentem, kezdek fáradni, úgyhogy valószínűleg ritkulni fognak a bejegyzések.
Szombaton bevásároltunk pöttöm fiacskánknak. Hát, nem olcsó dolog gyereket vállalni, de azért nem kell feltétlenül elszállni. Először is - nagy szerencsénkre - a Tescoba mentünk. Nos, eddig is tudtam, hogy van a Tesconak babás részlege, de most egész kellemes meglepetések értek. Sikerült találni 3 db-os kiszerelésű body csomagot 800 Ft-ért (összehasonlításképp: a bababoltban 865 Ft darabja), illetve szintén 3 darabos rugdalózó csomagot 2200 Ft-ért (bababolt 2500/db-tól). Így végül a legtöbb cuccot ott vettük meg (pl.: tetra törölköző, cumisüveg). Ezután jött a gyógyszetár: nedvességfogó ágybetét (nem tudom, mi a hivatalos neve), lázmérő és mellszívó - ez utóbbit tegnap cseréltettük ki, mert mint itthon kiderült, el volt repedve (a használatától előre félek). A körút végén jött a bababolt, ahol már csak apróságok kellettek (olló, orrszívó, babahajkefe), meg persze a matrac.
A matracnál kicsit megállnék. Először is, nem vagyunk trendik, hiszen nem kókusz, hanem szivacsmatracot vettünk - mi is felnőttünk, pedig akkor a kókuszrostot még nem matracosították, és ez sokkal olcsóbb (fujj, a gyereken spórolunk, lehet utálkozni). Ami engem meglepett, az a matrac mérete: 60*120-as. Tudtam, hogy ekkora kell. Lemértük, ez fér be a hálóba, ilyenhez kértük a gyerekágyat Lacitól, de akkor is, olyan kicsike. Amúgy félelmetes, hogy minden milyen kicsi. Az 56-os rugdalózó akkora, hogy szerintem nem menne rá az otthoni játékbabáimra sem. Pöttöm. Egyszerűen olyan meglepő tud lenni, hogy egy ember olyan picike, amikor megszületik. És ez még egy átlagos emberke mérete.
Ajándékok: először is megkaptam a várandós mama csomagomat (mindenkinek ingyen jár a 3. trimeszterben), amiben nem sok használható dolog volt, de legalább cumi volt benne (kék - micsoda szerencse), úgyhogy azt nem kellett venni. Emellett kaptam a Brendon bababoltban egy csomó katalógust, meg a gyógyszertárban valami Baba Patika nevű újságot, ami szintén ingyenes és még kérni se kellett - látszik rajtam, hogy terhes vagyok, na, csak a buszon felejtik el mindig észrevenni.
Ajándék témakörben még valami: ha valaki úgy érzi, hogy majd babalátogatni akar jönni és még esetleg valamit hozni is akar (igazán nem kell), a következőket kérem szépen figyelembe venni (ígérem, nem szállok el, csak szeretném, ha nem vásárolnátok fölösleges hülyeségeket). Szóval, 56-os és 62-es méretű ruhákból előre láthatólag eléggel rendelkezünk, így olyat ne - amúgy is pár hét alatt kinövi majd a gyerek. A következő méret asszem a 68-as. Ha valaki ruhát akar venni, javasolni tudom ugyanúgy a Tescot, ahogy mi csináltuk - viszonylag normális áron vannak aranyos rucik (mi fehéret vettünk kezdésnek, egyetlen kikötés, hogy ne rózsaszín legyen). Sapkát, sálat, kesztyűt, ilyneket nem érdemes venni, több okból: először is drága, másodszor az anyukám nekiállt ilyeneket kötögetni, úgyhogy lesz. Játékok: nem akarok porfogókat látni a gyerek körül. Porfogó alatt én a plüss és hasonszőrű jószágokat értem, amikben előszeretettel fog megtelepedni jónéhány poratka. A babáknak való játék műanyag - remélhetőleg nem tartalmaz káros anyagokat, bár ezt manapság semmi nem garantálja. Lehetőleg kerüljétek el a 3 éves kor alatt nem ajánlott dolgokat - oké, ez már csak vicc. És komolyan, de nagyon komolyan, ne költsetek vagyonokat ajándékokra, ez a dolog nem arról szól.
És akkor röviden a mai nap eseményei (tényleg hosszú lesz ez a bejegyzés): bementem a városba, hátha látok valami jó könyvet. Még nőnapra kaptam 3000 forintnyi Alexandra utalványt az egyetemtől, gondoltam, levásárolom. Hát, hülye ötlet volt. Meg kell jegyeznem, a méreteim már vetekszenek egy bébibálnával, de ettől függetlenül sem érezte úgy senki, hogy esetleg átadja a helyét a buszon. Nem baj, két megállót kibírtam. Meg amúgy is, már csak két napig érvényes a bérletem, utána meg hónapokig úgyse fogok buszozni. Mindenestre, ismeretlenül is köszönöm minden kedves debreceni buszozónak, akivel ma volt szerencsém összefutni. Nos, a vásárlás mindössze annyi eredménnyel zárult, hogy vettem a DM-ben egy ajakbalzsamot meg jól elfáradtam. Hazafelé ráadásul elkapott az eső, a ház előtt meg még a védőnőm is, aki rögtön közölte, hogy mostantól lehetőleg mellőzzem a sófogyasztást. Hogy miért? Mert a 8. hónapban vagyok és menetrendszerűen elkezdett vizesedni a kezem. Már a kisujjamra sem megy fel a karikagyűrű- ez rettentően zavar is, miután egy éve szinte le se vettem (majdnem most sem, mert későn vettem észre, hogy már nem akar lejönni). A só meg meggátolja a víz eltávozását a szervezetből, szóval ront a helyzeten. Tehát mostantól még többet kell innom és még kevesebb sót kell ennem. És jajj. Megint elfelejtettem bevenni a déli szögbogyót. Utálom, hogy nem bírom számontartani, mikor milyen tabletta jön. Nade, moat gyorsan beveszem, mert a vas kis kell. Ezt a bejegyzést meg befejezem, mert sikerült kicsit túlzásba vinni...
Mindenkinek kellemesebb napot kvíánok, mint nekem volt eddig. Mostantól már nem lehet rossz, mert ki se mozdulok itthonról :)

Nincsenek megjegyzések: