2010. július 1., csütörtök

B-terv, ami a diabetikus sütinél is működik

Ha a süti nem sikerül, nem baj, majd lesz belőle somlói. Ezt a trükköt mindenki ismeri, aki rontott már el piskótát (nyilván nem az elsózott, hanem a darabokra tört verzióra gondolok).
Úgy kezdődött a dolog, hogy tortát akartam sütni. a múltkori sikeren felbuzdulva most egy tejszínes torta lett volna terítéken - hozattam is Jozsóval egy fél literes tejszínt.
A koncepció úgy nézett ki, hogy egy kakaós (2 tojásos) diás piskótára teszek 3 réteg tejszín krémet, sorban: kakaós, kávés és sima tejszínt, majd megszórom kakaóval az egészet. Az elmélet el is jutott a gyakorlatig, mindössze ott hibádzott hogy a tejszínkrém a habfixáló ellenére nem volt elég szilárd (vagy én nem voltam elég türelmes, mindenesetre, a torta elkezdett szétfolyni. Nem okozott ez azért akkora gondot, csak így maradt a somlóis megoldás. A krémet belekanalaztam egy tálba, a tortalapot pedig beledaraboltam. Igyekeztem a krémbe úgy beleforgatni a lapokat, hogy ne váljon egyneművé, így azért még érezni külön is a kakaót és a kávét benne.
Így lett végül egy tiramisu és kakaós somlói közti diabetikus desszertem.
A hozzávalók:
piskóta: 2 tojás, 2 evőkanál édesítő, 1 evőkanál liszt, 1 evőkanál kakaó, 1 teáskanál sütőpor.
krém: 0,5 liter tejszín, 2 evőkanál édesítő, 1 evőkanál kakaópor, 1 dl kávé (nekem koffeinmentes, természetesen :P)

Nincsenek megjegyzések: