2010. június 18., péntek

Gyors vacsora, amikor már szinte feladtam

Tegnap este - vagyis inkább délután - megint rám tört az alkotói válság azzal kapcsolatban, hogy mi is legyen vacsorára. Ha az ember nem olyan monotonon főz, mint egy-két ismerősöm (húsleves, tészta pörkölttel, töltött káposzta, rántott hús, fasírt), akkor ez előfordul vele néha.
A sokadik eredménytelen átgondolás után maradtunk az oké, akkor rendelünk valamit megoldásnál. Hogy ez mekkora hülyeség, amikor tele vagyunk alapanyagokkal és az egy órás kiszállítás ideje alatt a rendelt kaják nagy része elkészíthető - ráadásul a saját ízlésünknek megfelelően és olcsóbban.
Ezután az is eszembe jutott, hogy ebben a válsággal tarkított világban nem árt, ha nem hülyeségekre dobom ki a pénzt, mert számlából is van elég, meg akkor már hasznosan is elkölthetem, ha épp megmarad.
Tehát mégis maradt a főzés, csakhogy közben már megszületett az elhatározás is, hogy mit együnk. Sokszor szoktam ihletet meríteni a különböző kajarendelő oldalak és szórólapok kínálatából, végül most is ez történt. Néhány hónapja rendeltünk a wasabiból egy zöldséges-csirkés rizstészta ételt, ami nagyon megfogott, és elkészíteni sem bonyolult, ez lett tehát a vacsora.
A recept nagyvonalú lesz most, mert nyilván függ az otthon fellelhető hozzávalóktól meg a saját ízlésünktől. Ami feltétlenül szükséges azért az a rizstészta, szójaszósz és wasabi (nem kell megijedni tőlük, a tescoban mind megvehető). Ezek mellett nem árt némi csirkehús és zöldség. Ha jól emlékszem, a rendelt verzióban csirkemell szerepelt, de nekem az nem volt itthon (nem véletlenül, mivel a combot jobban szeretem), így csirkecombból készült a fogás. Két fő részére ebben az esetben egy egész csirkecomb leszedett húsa elég is (a csontból ma levest fogok főzni Ferikének meg magamnak). Emellett összeszedtem az itthon található és használhatónak tűnő zöldségeket. Így került a serpenyőbe csiperke gomba, sárgarépa, brokkoli, uborka, hagyma, fokhagyma és paprika.
Az elkészítés is rendkívül "bonyolult". Az összes hozzávalót kockára vágjuk, a húst kicsit bepácoljuk szójaszószba. A hagymát olajon megfuttatjuk, megpirítjuk rajta a húst, beletesszük a többi hozzávalót, ízesítjük még szójaszósszal és wasabival, pároláshoz felöntjük vízzel. A rizstésztát 3-5 perc alatt ki lehet főzni, mint akármelyik egyszerű tésztát. Ha a ragu majdnem készen van, akkor a tésztát is belekeverjük és fedő alatt pároljuk, amíg eléri a kellő puhaságot (szintén ízlés szerint). Nos, ez előkészítéssel és főzéssel együtt körülbelül fél óra (maximum 40 perc) volt - meccs szünetben előkészítettem, utána beledobáltam a hozzávalókat egy serpenyőbe (nem is muszáj wok) és minimális idő alatt elkészült. Sőt, még maradt is egy adag, hogy legyen nekem ma ebédre. :)

Nincsenek megjegyzések: