2010. június 11., péntek

Születésnapi torta - nagyjából diétásan

Ahogy Andris is megjegyezte tegnap, öregszem. :) Mindenesetre, mégse tölthettem el úgy a születésnapomat, hogy nincsen tortám - diéta ide vagy oda. Éppen ezért az elmúlt egy hétben próbáltam keresni néhány használható receptet, amit átalakíthattam cukormentessé. Persze csak másodszorra sikerült, de ez még egész jó arány.
Maga a torta három - 2 világos és egy sötét - lapból áll, illetve kétféle krém van benne/rajta. A töltelék túrós, a külső bevonat pedig egy kakaós krém. A díszítés pedig a kakaós krémmel és darált dióval van megoldva.
A torta tésztájához 3 tojást, 15 dkg lisztet, 15 dkg margarint 1 cs. sütőport, 1 dl tejet, 1 ek kakaóport és 20 édesítőt használtam fel (a por édesítőtől nekem keserű lett a tészta - azt ki is kellett dobni). Az édesítőket felodottam a tejben, de akár mozsárban is össze lehetett volna törni (a krémeknél úgy csináltam). A tészta 2/3-át világos lapnak sütöttem meg - egyben, aztán vágtam ketté, mivel így is elég meleg van, nem akartam még tovább fűteni a sütővel. A harmadik harmadba belekevertem a kakaót és úgy sütöttem meg. Ez a tészta 20 cm-es tortaformába lett elég.
A túrós krémhez felvertem 25 dkg túrót, 2,5 dl tejszínnel, 15 édesítővel és egy csomag habfixálóval a fixálón írt recept szerint. A krémet 3 felé osztottam és betöltöttem vele a tortát ( a tetejére is került túrós krém is).
A kakaós mázhoz 2,5 dl tejszínt, 10 édesítőt, 2 ek kakaóport és 1 csomag zselatin fixet használtam. Ezzel a krémmel vontam be és díszítettem a tortát.
A torta tehát 20 cm-es és 12 szeletes. Így szeletenként kb. 12 gramm szénhidrátot tartalmaz - nem fogyókúrás, de legalább direkt cukor nincs benne.
Jozsó szerint érezni rajta, hogy nem cukorral készült - nyilván - ugyanakkor jó íze lett. Nem hiszem, hogy ha nem lesz muszáj, akkor még egyszer nekiállok cukor nélkül tortát sütni, mindenesetre most már tudom, hogy ezt is lehet jól csinálni itthon is.

1 megjegyzés:

AgiM írta...

Hihetetlenül jól néz ki. Gondolom az íze pedig... hmmmm... :)