2010. augusztus 18., szerda

Ami hiányzik az iskolás évekből

Úgy tűnik, az őszies időjárás egészen nosztalgikus hangulatba hozott ma reggel...
Aki ismer, az tudja, hogy messze nem vagyok az a vásárolgatós típus, sőt. Általában bemegyek egy boltba, megállok középen, körbenézek és megállapítom, hogy nincs semmi, amit meg akarnék venni. Ez néha egész nagy nehézségeket tud okozni...
Van, azaz volt, egy olyan eset, amikor kifejezetten szerettem vásárolni. Ez pedig a nyár végi nagy bevásárlás az iskolakezdéshez. Nem is annyira a vásárlás volt jó az egészben, bár az izgalom valóban ott kezdődött, hanem az utána következő készülődés. Adrival minden évben előre készítettünk az éppen aktuális kedvünknek és ízlésünknek megfelelő órarendeket, díszítettük, bevontuk a füzeteket, feltöltöttük a tolltartókat - nem is emlékszem, vettünk-e valaha ilyen most divatos, előre feltöltött tolltartót. Ennek ellenére mindig megvolt mindenünk az iskolakezdéshez. Arra viszont határozottan emlékszem, hogy többször is varrtunk magunknak tolltartókat, mappákat, készítettünk naptárt, falitáblát és hasonló dolgokat. Nem mintha nem lehetett volna ezeket megvenni, de nekünk ez hozzá tartozott a készülődéshez - szívesen csináltuk.
Ezek a dolgok most egy ideig még kimaradnak az életemből - aztán majd egy idő után csak a háttérből figyelhetem, hogy a gyerekeim hogyan készülnek az iskolakezdésre, esetleg mélyen benyúlhatok a pénztárcámba. Azért remélem, hogy majd annak idején az én gyerkőceim is fogják annyira élvezni az iskolakezdés előtti készülődést, mint amennyire én élveztem. Mindenesetre, én meg fogom nekik mutatni, milyen öröm, amikor az ember saját magának, saját ízlése szerint készít el bizonyos dolgokat - ha nem is mindent - az iskolakezdéshez.
Kicsit korán kezdtem ezen gondolkozni, nem? :)

Nincsenek megjegyzések: