2010. augusztus 2., hétfő

Hány rokonod van?

A téma az esküvő. A szereplők a faluban (anyáéknál) lakó család. Nagyi és apuka nyugdíjas, anyuka varrónő - hol van munkája, hol nincs. Három gyerek van, ebből kettőnek van már családja, a legkisebb most fog nősülni. Anyuka nemrég mondta anyának, hogy milyen szerencsések (mármint anyáék), hogy tudnak minket támogatni anyagilag, mert nekik sajnos nincs rá lehetőségük. Erre azt gondolná az ember, hogy akkor nem szerveznek rongyrázós lagzit, hiszen nincs miből.
Nos, ma beszélt anya az anyukával. Kétszáz(!) fős esküvő lesz. A rendezvény nagy részét a menyasszony családja fizeti (tőlük jön a több vendég), az ismerőséknek "mindössze" 60 meghívottjuk van.
Elsőre kiakadtam a számokon. Egy 200 fős esküvő kétmillió forint - fejenként 10000 forintot szoktak számolni rá, nyilván ennél lehet olcsóbban és drágábban is kihozni. Nem az én dolgom, hogy vagy honnan fizetik ki (akár a saját 600 ezres részüket, akár az egészet - bár nem értem, minek ennyi pénzt fizetni egy napért, de mindegy). 
Ami engem megdöbbent, az a vendégek száma. Hogy a manóba tudnak összeszedni ennyi vendéget? Adriék esküvőjén talán 70 ember volt (vagy 75?) összesen. Ebben már benne voltak a szomszédok, apa és apósék főnöke feleségestől, ismerősök, barátok, kötelező körök (az ő esküvőjükön voltak tesómék) és a rokonok. Oké, szűkített lista volt. Minden baráttal együtt lehetett volna 120 fő is, de az a maximum. És szerintem így is túl sok volt a "kívülálló". Nálunk össze-vissza 43 ember volt, és nekem az is tömegnek tűnt. Szóval, el sem tudom képzelni, hogy tud egy pár összeszedni kettőszáz embert egy esküvő vendéglistájára... Nekem ez akkor sikerült volna, ha mondjuk meghívom az összes évfolyamtársam, gimis és általános iskolás osztálytársam - nyilván a Jozsóét is - az összes közvetlen munkatársat és szerintem még akkor se jönne ki a 200. Tényleg nem értem. Ahogy azt sem, hogy mi értelme van. De egy dolog valószínű - mivel ismerem a vőlegényt, merek tippelni - ugyan a nagy esküvő nem garancia semmire, de ők nem fognak két év múlva elválni. Legalábbis, nagyon meglepődnék rajta. 
De mostanában olyan sok meglepetés ért, hogy lehet, nem is kellene tippelgetnem...

Nincsenek megjegyzések: