2010. augusztus 25., szerda

A Kozell pékség ajánlata

Tegnap nekiálltam péket játszani. Az eredmények a lenti képeken látszanak - kicsit hiányosan, mivel már ettünk belőle.
A bagett egy saját könyvből készült, nem túl bonyolult recept: 500 g liszt, 2,5 dl víz, só, cukor, élesztő. A lényeg, hogy lehetőleg minél hosszabb ideig kelesszük -  a recept 5 órát ír. A kép csalóka, ugyanis ebből az adagból két ilyen bagett készült, de az egyik már elfogyott (Jozsó szendvicse és a reggeli felemésztette :))
A TK formakenyeret a korábban már bemutatott zsömle recept alapján csináltam: forrás.
A napraforgó süteményekre vagyok most talán a legbüszkébb - a recept itt található. Én tegnap fél adag tésztából készítettem nem egy nagy, hanem 6 kis napraforgót az édes verzióból. (Imádom Garffyka receptjeit.)
Mindhárom tésztát jó hosszú ideig kelesztettem és kétszer gyúrtam(tuk) át. Utoljára már formában keltek.
Megjegyzés: a kenyerek sülési ideje alatt akár két tepsi darabos péksütemény is megsül (ugyanis a lényeg az volt, hogy az energiaspórolás jegyében lehetőleg teli sütővel dolgozzunk, ezért együtt sült a teljes adag) - legközelebb tehát még valamit hozzáteszünk.
Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy a jó illat mellett a család minden tagja szereti a házi péksüteményt és kenyereket, és az áremelések tükrében akár olcsóbban is kijöhetünk velük, mint a boltban vett (ki tudja mit tartalmaz) verziókkal. Emellett azt is meg kell jegyezni, hogy ha otthon készítjük a pékárut, csak emiatt nem kell lemenni a pékségbe (ahová nálunk például nem lehet bemenni babakocsival - "Hagyja kint az ajtó előtt a gyerekkel a kocsit.") és amikor fogyatkozik a mennyiség, minimális erő- és időbefektetéssel újat tudunk készíteni. Csak egy kicsit több türelem kell, mint ami például Adrinak van. :)


1 megjegyzés:

AgiM írta...

Éhes vagyok. Iszonyatosan jól néznek ki ezek a dolgok! :D