2008. október 9., csütörtök

Kisfiú vagy kislány - avagy nem mindegy hány évesnek számítod magad

Ma találtam a Nők Lapja oldalán egy érdekes kalkulátort. Ennek kapcsán úgy tűnik át kell értékelnem az emberi életkorról alkotott képemet. Én eddig kb. úgy számoltam, hogy amikor már eléggé megközelítem a születésnapom időpontját - mondjuk 2-3 hónapra -, akkor már simán mondhatom, hogy mondjuk 18 vagyok már és nem 17. (Tudom, most osztom meg a világot támogatókra és ellenzőkre.)
Nos örömmel jelenthetem, hogy a kínaiak szerint nem nekem van igazam. Márpedig ki vagyok én, hogy egy több ezer éves kultúrával rendelkező nép tudásába belekössek.
Szóval a kalkulátor. A dolog nagyon egyszerű: megadod a fogamzás időpontját, meg azt, hogy akkor hány éves voltál, a program meg megmondja, hogy lányod vagy fiad lesz-e. Na, én ezt könnyen le tudom már tesztelni. (Még jó, hogy nem találtam meg hamarabb, mert feleslegesen elkeserítettem volna Apát.)
Az ember lánya nagy unalmában ugye mindent kipróbál, hát mit veszíthetek, én is nekiálltam megkérdezni az ősi kínaiakat. Fogamzás időpontja: április (csak hónapot kell megadni). Anya életkora: (itt véreztem el, ugyanis a fogamzás már április 2. felében volt, én meg június közepén születtem, tehát már a bűvös 2 hónapon belül voltam) 25. Megnyomom a gombot, és láss csodát, azt mondja, lányom lesz. De nem hagyom én ám ennyiben, hiszen az a 25 éves kor csak kerekítés volt - a fogamzás idejét nem tudom elcsalni, de valahogy mégis ki kellene hozni a helyes eredményt -, szóval nézzük meg 24 évvel. Na, végre, így már fiú. Megnyugodhatok és konstatálom, hogy azoknak volt igaza - feltéve, ha hiszünk a kínaiaknak -, akik szerint csak akkor vagyunk már valamennyi idősek, ha azt a kor ténylegesen betöltöttük.
Szóval jelentem, hogy pillanatnyilag 25 éves vagyok (napra pontosan inkább nem számolom ki), a kisfiam pedig 25 hetes és 2 napos és FIÚ.

Nincsenek megjegyzések: