2008. október 2., csütörtök

Újabb vizsgálatok

Nagy túlzás lenne azt állítani, hogy a tegnapi életem legrosszabb napja volt, viszont valószínűleg a legutálatosabb terhességi vizsgálat napja. Aki már volt terheléses vércukorvizsgálaton, tudja, miről beszélek.
Először is, előző nap este 7-től nem ehetsz és nem ihatsz semmit, csak csapvizet. Elmész reggel, megnézik a vércukorszintedet a kis digitális mérővel - ez egy szúrás a középső ujjadba. Ha ez rendben van, jön a többi vizsgálat. Vénából 3 ampulla vért levesznek, aztán meg kell innod egy fél pohár cukrot egy pohár teában feloldva. Ezután 2 óra várakozás (akkor még vizet se ihatsz) - iszonyú hányinger, szédülés meg minden, de nem lehet kihányni, mert akkor újra kell csinálni az egészet. A két óra elteltével levesznek újabb egy ampulla vért. Mindebből pedig állítólag le tudják szűrni, hogy hajlamos vagy-e a cukorbetegségre.
Jelentem, túléltem. Csak félig ájultam el és az eredményeim is jók lettek. Szóval büszke vagyok magamra. Ma voltam dokinál, ő is azt mondta, minden rendben. És hallhattam a picurkám szívhangját is. 123-as a pulzusa. (Ez a normális, a magzati pulzus a felnőttének a kétszerese körül van.) Óriási dolog, amikor egy kis tollszerű műszert odatartanak a hasadhoz és az egész rendelő zeng a kisbabád szívétől. :) Jó érzés.
Emellett persze ma - meg tegnap - amúgy is aktív napunk van/volt. Mire beértem a védőnőhöz, kicsi manóm felébredt és ezt határozott rúgásokkal a tudtomra is adta. Hirtelen nem is tudtam más panaszt felsorolni, mint hogy álmos vagyok, mivel két napja ez megy éjjel-nappal - na nem mintha baj lenne.
Ja, igen. Úgy tűnik, a védőnő a mi körzetünkben fogyóeszköz. Most "használtuk el" a másodikat. Az elsővel nem is sikerült találkoznom, csak egyszer beszéltünk telefonon, aztán már fel is mondott. A legutóbbi meg eddig bírta (4 hónapig, ha jól számolom.) És aki ma volt, valószínűleg csak helyettesítő, ha jól értettem, amit mond. Szóval jobb, ha nem lesz semmi olyan dolog, ami miatt védőnőhöz kell fordulnom, mert éppen nincsen olyanom. :)
Mindenesetre mindenki kedves volt ma is. Doki bácsi szokásához híven szófukar - leginkább csak kérdezett. De azt legalább elmondta, hogy a kicsit alacsony vas érték a terhességnél normális, nem kell miatta megijedni.
Most két hétig ismét pihi, aztán újabb ultrahang. A következő terhesgonodzás meg 4 hét múlva.

Jelenlegi helyzet:
  • baba: 25. hétben, jól érzi magát, eleven, folyamatosan mocorog
  • anya: fáradt, 10 kilót hízott, de nagyon boldog

Nincsenek megjegyzések: