2010. május 23., vasárnap

Diétás muffin

Ha az ember terhességi diabétesszel kínlódik, hamar rájön, hogy mekkora szerepet játszik az életében az édesség. Sajnálatos módon ilyenkor nem elég a cukrot elhagyni az étrendből, hanem pontosan számon kell tartani, mikor, mennyi és milyen minőségű szénhidrátot fogyasztunk. Ennek örömére rögtön száműzni kell pl a fehér lisztet és minden süteményt. Sajnos, ez nekem nagyobb probléma, mint azt elsőre gondoltam. Többszöri nekifutásra azonban sikerült megtalálni (megalkotni igazából) egy olyan receptet, ami a sütiigényemet legalább némiképp kielégíti és teljesen liszt- és cukormentes.
A recept: 2 tojás, 10 dkg reszelt alma, 5 dkg darált dió, fél cs. sütőpor, édesítő (én 4 db-ot használtam hozzá). Ebből 8 muffin lett, aminek darabja mindössze 1,7 g szénhidrátot tartalmaz, ráadásul teljesen alacsony a glikémiás indexe, szóval tökéletesnek mondható. 
Házi krémtúróval (100 g túró, 50 g banán, édesítő, fahéj) két darab megehető belőle egy uzsonnára. Ez egészen jól hat még az ember tudatára is, mivel úgy tűnik, mintha rendes sütit ehetnék. Szóval, tiszta nyereség. Most egész jól is vagyok. Placebo endorfintermelés beindult.
További variációk, amiket még feltétlen ki fogok próbálni: kakaó, fahéj, esetleg kókuszreszelék. Novemberig az ember nem ehetei azért ugyanazt. ;)

Nincsenek megjegyzések: