2010. május 27., csütörtök

Erkélynapló - feladjuk a trendiséget

Nem vagyok karrierista, nem szeretek vásárolgatni, nincs minimum 30 pár cipőm, sem spotkocsim és még sorolhatnám. Röviden, nem vagyok trendi. És ha ez még nem lenne elég, ráadásul gyerekem is van. Sőt, szeptembertől egyenesen kettő lesz. Az pedig a nem trendiség legalja ebben a korban - sosem fogom megérteni miért. Tehát igazából már több, mint 2 éve (fogantatás, nem szülés) feladtam a trendiség lehetőségét.
A gyerek nem trendiségére akkor jöttem rá először, amikor a neten próbáltam ötleteket keresni arra, hogyan kellene úgy berendeznem az erkélyt, hogy nekünk is és Ferikének is kényelmes legyen. Gondoltam, más is él erkélyes lakásban kis gyerekkel és más is akart már gyereksarkot kialakítani az erkélyen. Nos, vagy én kerestem rosszul, vagy az ilyen emberek nem tették netre az ötleteiket, vagy nem léteznek ilyen emberek (több lehetőség nem jut eszembe). Én viszont nem adtam fel a reményt, hiszen a gyerek az életünk része, így nem szeretném kirekeszteni abból a részéből sem, amit az erkélyen töltök. Ez különösen akkor igaz, amikor ilyen szép idő kezd lenni, én meg elég fáradékony vagyok a terhesség miatt, így szívesebben ücsörgök az erkélyen, minthogy Ferike után rohangáljak (amit 5-10 perc után már nem bírok szusszal). a levegőzés így is megvan, viszont sokkal kevésbé megerőltető.
Ma végre eljutottam odáig, hogy a tettek mezejére is léptem. Az erkély most amúgy elég zsúfolt, mivel a felújításkor maradt csempe és egyéb építészeti cuccok még ott éktelenkednek - még nem volt, aki elvigye őket apáékhoz -, így egy kicsit jobban át kellett gondolnom a dolgot. Ennek ellenére azért csak sikerült egy kicsit átalakítani a dolgokat. A koktélparadicsom dézsája bekerült abba a sarokba, ahol eddig az összezárt kerti székeket tároltuk, míg a székeket átpakoltam az erkély másik oldalára - ideiglenesen a grill mellé, de ha eltűnik a szemét, akkor annak a helyére fognak kerülni a sarokba.
Ez a kis átpakolás egész sok helyet szabadított fel az erkély padlóján, ahová az amúgy nem használt székpárnákat pakoltam le, hogy leülve ne fázzunk fel. A párnákat össze is fogom majd varrni, hogy ne csúszkáljanak szanaszét . Ezt már el is kezdtem, de 11 párna van most a földön, én meg elég lassan varrok pelenka öltéssel, így csak egy oldal megvarrására jutott még időm. Ugyanakkor rá kellett jönnöm, hogy kikapcsolódásnak és a mindennapi problémák elfelejtésének is jó módszere, ha az ember kiül az erkélyre varrogatni, miközben a gyerek ott játszik mellette.
A gyereksarok ezzel gyakorlatilag készen is van, mindössze annyi kellett még a tényleges megvalósításhoz, hogy kivigyünk néhány olyan játékot, amit Ferike nem tud ledobálni (remélem), illetve nem árt nekik az esetleges durva időjárás - azért nem hiszem, hogy szanaszét kint fogjuk hagyni, még ha vízállók is.
Az új "berendezés" kipróbálására ma délelőtt már egy órát kint töltöttünk az erkélyen, sőt, Ferike ott fogyasztotta el a szokásos tízórai joghurtját is.
Azt hiszem, ezzel a mai napom máris tevékeny volt, így máris jobban érzem magam. Persze később még lehet, hogy kiülök tovább varrogatni a párnákat. (Ja, és majdnem elfelejtettem, közben egy újabb eper indult érésnek a balkonládában :))

Nincsenek megjegyzések: