2010. május 27., csütörtök

Erkélynapló - illatok

Tegnap este nekiálltam kicsit rendbeszedni a növénykéket az erkélyen. Gyomláltam, locsolta, kötözgettem. Amikor a futtatott koktélparadicsomot kötöttem fel, leültem mellé egy szivacsra - terhesen fárad az ember -, hogy könnyebb dolgom legyen. 
Aki már kötözött vagy ültetett paradicsomot, az tudja, hogy ha csak egy picit is hozzáérünk a paradicsom leveléhez vagy szárához, akkor máris átható illattal árasztja el a környezetét a növény. Így hát én is rögtön éreztem az a semmivel össze nem téveszthető paradicsomillatot. Ugyanakkor, elsőre meglepőnek tűnő módon egy sokkal édesebb, virágszerűbb illat is átszűrődött a paradicsomtól érdes levegőn. Először nem is tudtam, hol keressem az illat forrását, mivel a virágos ládák még nincsenek virágzó állapotban, de aztán oldalra néztem és láttam, hogy az időközben üde növénytársulássá fejlődött sziklakertben nyíló törpeszegfű illatozik ilyen kellemesen.
A képen ugyan nem látszik jól, de három világoslila szegfű nyílik a tálban, ami elég is ahhoz, hogy ha mellételepedünk, kellemessé tegye az ott tartózkodást. Ismét egy olyan dolog, ami miatt úgy gondolom, érdemes ezekkel a növényekkel foglalkozni. :)

Nincsenek megjegyzések: